Uppdatering ang Fritz

Veterinären blev det.
Jag var hjärndöd när jag skulle upp för det var jävligt svårt att somna inatt.
Fritz var sjukt stressad redan innan vi åkte.
I väntrummet så kräktes han i buren och när vi fick komma in i ett rum så bajsade han ner sig.
Jag hatar att se honom må så jävla dåligt av att vara på ett ställe där dom bara vill hjälpa honom.
Men allt han har gått igenom har satt sina spår, och det blir värre för varje gång.
Det gör ont i hjärtat.

Men när han fick komma därifrån så blev han piggare.
Han ska få medicin i 10 dagar för veterinären tyckte att han inte behövde opereras som det är nu.
Hon tyckte att man ska kolla om medicin fungerar innan man gör någonting annat, vilket var jävligt skönt att höra.

Fritz mår okej nu, men han måste vara stilla så mycket som möjligt.
Köpte ett kompostgaller, så nu har lillen en egen borg.
Jag la i ett tjockt överkast så han har det mjukt och gött.
Han gillade den faktiskt som fan, så mycket att Boris inte får gå i närheten :P
Gnällgubbe, men han har väl att brås på också.
Inte ofta Fritz säger ifrån, typ aldrig.
Men hans borg är tydligen HANS!
(Antar att han tycker att det är gött att slippa få Boris moln upptryckt i ansiktet)

Nu hoppas vi på att det fortsätter att gå åt rätt håll.
Och att medicinen inte fuckar upp hans mage, för det var ju självklart en av biverkningarna.
Han har ju redan känslig mage, men han får fil till så det ska nog gå bra.


Och tack så hemskt mycket alla som skickat hälsningar till Fritz, det värmer<3


Kommentarer
Postat av: Micca

Usch! stackare! vet hur det är med sjuka hundar, fick nyligen avliva vår lilla pudel och dom hittade aldrig något fel på honom :( 60 000 fick vi betala på knappt ett år utöver försäkringen, och stackarn blev bara 2 år, men vad gör man inte för sina älsklingar =)



Jag hoppas han kryar på sig, och får leva många hundår till =)

2010-09-27 @ 23:46:43
Postat av: Malin

Malin



Micca: Det är fan stört att det ska vara så jävla dyrt att ta sina djur till veterinären. Är dom försäkrade så tycker jag att det borde vara jävligt mycket billigare än vad det är. Idag gick det "bara" på 580 kr, och då lyssnade dom bara på hans hjärta, skrev ut ett recept och klämde lite på honom. Jag ringde ju till veterinären i helgen och det gick på 200 kr.



Men det är som du säger, man gör allt för sina älsklingar.

Beklagar att det gick som det gick för din vovve.



Tack så mycket :)

Det hoppas verkligen jag också!

2010-09-28 @ 00:08:56
URL: http://babylajnen.blogg.se/
Postat av: Nocic

Gud vad skönt. Ge honom en jättekram från mig ^^

2010-09-28 @ 09:14:22
URL: http://nocic.se
Postat av: anna

jag tycker så mycket om Fritz, fast vi aldrig har träffats! hoppas han mår bättre snart

2010-09-30 @ 16:00:00
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0