Gnäll 24/7

Min tunga har känts mysko ett tag, typ bortdomnad på vänstersidan.
Och så kollade jag på den i spegeln förut, typ eew!
Finns det någonting med mig som kan låta bli att krångla?
Skulle jag springa till vårdcentralen varenda gång det är något fel så skulle jag lika gärna flytta dit.

Aja, nog om det!

Så nu börjar jag klaga på något annat istället.

Idag har jag och mami suttit och fyllt i papper som ska till försäkringskassan.
Jag fattar inte varför det ska vara så jävla mycket krångel när det gäller dom.
Och det känns fruktansvärt onödigt att behöva skicka in en ansökan om bostadstillägg när jag gjorde det för några månader sedan.
Dom har alltså redan mina papper men jag måste skicka med exakt samma papper IGEN.
Allt för att folk ska få nervsammanbrott och gå in i väggen.
Men sånna är reglerna! (Y)

Det slutade med att jag fick ett sånt där trevligt tryck över bröstet och pulsen var skyhög.
Jag hatar att behöva ta lugnande, men försäkringskassan och stress går hand i hand.
Det tackar vi för.
Man måste älska dom!

Kommentarer
Postat av: Karln

Inget omständigt det där. Jävla F-kassan !

2010-09-30 @ 19:24:38
Postat av: Malin

Karln: Jo tack, det ska aldrig gå lätt och smidigt!

2010-09-30 @ 21:03:47
URL: http://babylajnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0