Fan vilken pärla till läkare! (Del 2)

När jag var iväg till vårdcentralen förra veckan så skulle hon skriva ut mediciner till mig på en gång.
Häromdagen så visade det sig att hon hade glömt att göra det.
Så jag fick ringa till vårdcentralen och be dom att påminna henne att göra det.
Och det skulle dom göra.

Jag var nyss ute och hämtade medicinerna som mamma var snäll nog att ta ut åt mig.
Och då ser jag att läkaren har skrivit fel på receptet.
Så jag fick bara en förpackning istället för två som jag brukade innan jag fick byta läkare.
Nu kan jag inte få tag på henne förrän nästa vecka bara för att hon inte jobbar imorgon.

Ärligt talat så är jag i upplösningstillstånd just nu.
Jag är vansinnig.
Kan den där jävla läkaren göra någonting rätt någon jävla gång?!
Skulle inte förvåna mig om hon skrev fel med flit bara för att hon tycker att jag "redan tar så hög dos".
Om jag inte var labil innan så är jag definitivt det nu.
Sluta trycka på mina knappar ditt jävla as!

Kom på att läkaren sa att jag är "högt prioriterad".
Det är väl det som är mest ironiskt i hela den här cirkusen.
Missade att skriva det i mitt första inlägg om läkaren.
Plus att det kan vara bra att komma ihåg det...


Kommentarer
Postat av: Karln

Kan kanske vara en idé om den där människan kunde läsa din journal först innan hon ens försöker hjälpa dig !

2011-03-24 @ 20:48:09
Postat av: Malin

Karln: Men det hade hon ju gjort, påstod hon iaf.

2011-03-24 @ 20:56:18
URL: http://babylajnen.blogg.se/
Postat av: Nocic

Min läkare tyckte att jag skulle sluta plugga eftersom jag har ångest och svårt att sova. Att hjälpa en kommer tydligen inte på fråga. Jävla stolpskott det finns.

2011-03-24 @ 22:38:35
URL: http://nocic.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0