Fan vilken pärla till läkare!

Mötet med den nya läkaren gick inte riktigt som jag hade väntat mig.
Hon sket fullständigt i vad jag sa och bara pladdrade på om mediciner 1 typ en timme.
Jag tycker inte om att ta mediciner, men jag måste för att förhoppningsvis kunna få sova.
När jag berättade om alla problem jag har med kroppen, så var det självklart medicinernas fel.
Hon tyckte även att jag tar för höga doser av medicinerna som jag tar till natten.
Och hon sa att folk kan dö av dom.
Jag har uppenbarligen inte dött.
Min kropp tål högre doser än vad folk vanligtvis gör, men det är väl knappast mitt fel.
Att prata med mig som att jag är en pundare får hon fan inga pluspoäng för.
Självklart vill jag helst av allt kunna sova utan mediciner.
Och när jag sa att jag har sömnproblem (vilket hon borde vetat om) så tycker hon att jag ska trappa ner på mina mediciner.
Trappa ner när man har svårt för att sova, bra idé!
Hon tog inte blodtrycket på mig, hon lyssnade inte på hjärtat eller lungorna.
Och JAG fick säga att jag kanske behöver ta prover.
Hon verkade inte tycka att det behövdes, för jag tar ju faktiskt vitaminer varje dag.
Men hon sa att det får jag väl göra om jag nu tror att det behövs.
Nej men det är ju jättebra, då behöver jag ju inte äta om det räcker med att ta ett vitaminpiller om dagen.

Och sen kom slaget i ansiktet.
"Du är ju inte överdrivet/för smal"
Människan påstår sig ha läst min journal och att hon hade pratat med min gamla läkare.
Och när hon sa så till mig så fick jag en fetstämpel i pannan.
Det kändes som att jag gick upp 20kg på plats när hon kläckte den kommentaren.

När jag kom hem så var jag jätteledsen.
Samtidigt som jag vet att jag egentligen inte är fet så känner jag mig fet.
Det sved, speciellt när det var en läkare som sa det.

Så nu tar det emot att äta igen.
Tack läkaren, creds till dig!

(Nu har jag iaf fått skriva av mig, så nu blir det inget mer gnäll om det här i bloggen.)


Kommentarer
Postat av: Nocic

Fyfan vilka jävla nötter det finns. Somliga borde förbjudas att praktisera som läkare. GAH vad förbannad jag blev när jag läste det här. Hon måste fan varit blind. Jag önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt <3

2011-03-18 @ 09:41:16
URL: http://nocic.se/
Postat av: Grodan

Jävla spån det finns. Jeeeeez! ;)

2011-03-18 @ 13:13:42
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: anna

Det här är ju fruktansvärt. Du måste anmäla henne!

2011-03-18 @ 14:01:16
URL: http://orangutangen.blogspot.com
Postat av: Karln

Känns verkligen som att den där läkaren bör få reda på det på ett eller annat sätt, att det inte är så jävla lämpligt å säga nåt sånt till en person med ätstörningar !

2011-03-18 @ 18:16:16
Postat av: Malin

Karln: Det finns en risk att hon kommer få reda på det känner jag...

2011-03-18 @ 19:57:28
URL: http://babylajnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anmäl till sjukhuset, finns någon ombudsman man ska kontakta, man ska absolut inte bli behandlad sådär!!

Var med om en liknande sak, fick en läkare som pratade om gud och i hans religion har kvinnor inget att säga till om... ångrar nu i efterhand att jag inte anmälde men fick inte reda på att man kunde göra det föräns alldeles för sent så kändes inte värt att göra det.

2011-03-22 @ 11:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0