Snabbgenomgång av dagen

Märkligt att det alltid ska vara krångel med precis allt.
Jag gick till vårdcentralen för att hämta mitt läkarutlåtande.
När jag läst igenom det så ser jag att hon har glömt att fylla i datum och kryssa i en grej.
Jag ringde Försäkringskassan och frågade om jag kunde fylla i datum och kryssa i rutan.
Men det gick INTE för sig, och självklart så var hon jag pratade med lika trevlig som en böld i röven.
Så jag fick trava iväg till vårdcentralen igen.
Dom hade släckt ner och hade egentligen stängt, men jag fick iaf tag på människan som gav mig mina papper.
Så nu måste jag dit imorgon igen och hämta dom.


När jag kom hem så ringde jag och gnällde på chipsen.
Hon jag pratade med var jättetrevlig och skulle kompensera mig, alltid något!


Fritz ska ju iväg till veterinären igen nästa Torsdag.
Det känns fan som domedagen.
Är han frisk eller måste jag säga hejdå till min bebis...

En sak är iaf säker.
Om han måste avlivas så kommer det absolut inte ske hos veterinären.
Jag skiter i vad det kostar att få hit en veterinär, för han ska inte behöva dö på det stället där han mår som sämst.
Han ska vara hemma och få känna sig trygg!
Nej man ska inte måla fan på väggen, det kan vara så att han faktiskt blir helt återställd.
Men jag måste vara så förberedd jag kan vara på att det kanske inte blir som jag vill.
Vet iofs inte hur jag skulle kunna vara såpass förberedd, men jag måste faktiskt ha det i tankarna också.

(Jag vet att jag skriver mycket om Fritz nu. Dels för att det är jävligt svårt att koppla bort och dels för att jag måste få skriva av mig. Jag tänker ju på honom hela tiden)


Allt för dig hjärtat! <3

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

usch jag blir ledsen för din och lille fritz skull :(

2010-10-01 @ 04:25:25
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: bitterfittan

jag håller tummarna!

2010-10-01 @ 14:19:04
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Anna

hoppas hoppas hoppas!

2010-10-01 @ 23:22:34
URL: http://orangutangen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0